RSS

A Thinking


Q dikirimin sesuatu di message oleh seseorang. Q belum pernah ketemu orang itu. Tapi biar bagaimanapun,q benar2 berterimakasih buat dia yang udah mengirim itu. Memberikan suatu lecutan mungkin,atau suatu nasehat sebetulnya,dan itu benar2 lebih bermakna buat q disini...didalam hati.

Wanita ibarat sebiji buah.buah yang tidakberkualitas amat mudah diperolehi kerana iaberguguran di atas tanah.Tetapi buah yang tak mampu dibeli(berkualitas tinggi) berada diatas puncak, susah untuk dipetik dan digapai.tetapikadang2, ada buah yang risau;"Kenapalah diriku belum dipetik?". Lantas ia merendahkanmartabatnyadan menggugurkan diri menyembah bumi.sedangkan iasebenarnya telah Allah jadikannya begitu tinggimartabatnya sehingga tiada sesiapa yang berani memetiknya. Hanya pemuda yang benar2 hebatsahajayang mampu(beriman & bertaqwa). Mungkin bukandidunia, tetapi diakhirat? Biarlah Jodoh bukandidunia asalkan cinta Agung Tuhan mengiringi sepanjang hayat.

Semoga q dan juga teman2 serta saudara q tidak termasuk dan tidak akan termasuk kepada wanita yang merendahkan dirinya. Q memang bukan wanita yang benar2 alim atau yang benar2 berkualitas tinggi,tapi insya Allah q ingin seperti itu.Dan q kecewa melihat kondisi sekarang ini,dimana wanita itu sendiri bahkan tidak sadar kalau dia direndahkan dan bahkan merendahkan dirinya sendiri.

Kemarin,disaat q jalan dengan nurul,my honey..sobat tercinta. Di salah satu department store,kita betul2 kecewa melihat apa yang dipajang di sebuah manequin/patung di tempat tersebut. Apa tidak ada cara yang lebh baik lagi untuk mengiklankan hal seperti itu.Betapa wanita benar2 sebuah objek belaka. DAn herannya sang wanita tidak menyadari.

Ya Allah,Engkaulah yang MAha membolak-balik hati.Tetapkan hati ini pada jalanMu yang satu.

0 komentar:

Posting Komentar

Map of My Trips

Copyright 2009 thiernaphilo. All rights reserved.
Bread Machine Reviews | watch free movies online by Blogger Templates